TÝDENNÍ TRÉNINKOVÁ ZÁTĚŽ

Aloha!

V minulém článku jsem zmínil, že bych Vám chtěl nastínit své tréninkové zatížení, tak jsem to promyslel a jelikož nebylo žádné akutní téma, ke kterému bych chtěl něco napsat (kromě jednoho, ale to je ve fázi přípravy), tak je to jasná volba. Začínám mít hlad, tak snad to nebude v textu znát 😀 Let’s gooo!

Pro začátek by bylo asi dobré říci, co je mým cílem resp. jakým pohybovým aktivitám se chci věnovat. Má snaha je být co nejvíce použitelný pro život => co nejvšestrannější. Co si pod tím představit? Samozřejmě umět si uvařit, něco opravit, mít vědomosti a umět je použít atd., ale o tomhle článek není 😀  Představte si pod tím třeba následující. Když budu chtít támhle vylézt na strom, následně z něj skočit, doběhnout poslední vlak/metro/autobus, doplavat pro topící se živou bytost, tak to zvládnu a nezastavím se kvůli tomu, že tu danou aktivitu neumím/nezvládnu apod. Samozřejmě mohou nastat situace, které prostě nedám, ale chci mít připravené tělo na pokud možno co nejvíce situací. Chtěl bych mít tak průžné, silné a přizpůsobivé tělo, abych mohl vykonat jakýkoliv pohyb bez obavy nějakého zranění. Z tohoto důvodu se mi momentálně velice zalíbil Parkour. Ti chlápci z videí, kteří ho provázejí tam skáčou, lezou, běhají, přitahují se, chodí po rukou, no prostě cokoliv si můžete představit. A spoustu věcí, které tam oni dělají já prostě nezvládnu. Takže proto bych se rád naučil tyto pohyby, protože kdo ví, kdy se mi budou hodit 🙂 bohužel jsem se zatím k Parkour tréninku nedostal, avšak brzy tak uskutečním a moc se na to těším!

Co je vůbec nejdůležitější u celého mého tréninkového zatížení a sportovní aktivity je ZDRAVÍ! Snažím se brát zdraví jako měřítko“. V uvozovkách je to proto, že cituji Adama Raw. Můžete se ZDE podívat na jeho video, kde se k tomuto tématu vyjadřuje velice výstižně a přesně. Má spoustu super videí týkajících se myšlení v rámci sportu, tak mrkněte i dál 😉

Mé tréninkové zatížení se prozatím skládá z: běhání, plavání, posilování vlastní vahou (calisthenics, česky kalistenika) – níže budu označovat jako workout. Dále hraji pravidelně volejbal, fotbal a tenis. Chtěl bych tam zařadit nyní i Parkour, což se v podstatě skládá z běhání, akrobacie a posilování. Takový akrobatický workout s běháním 🙂

Jak zhruba vypadá má týdenní tréninková zátěž

PONDĚLÍ = plavání
ÚTERÝ = běh + workout
STŘEDA = workout
ČTVRTEK = REST DAY
PÁTEK = běh + workout
SOBOTA = REST DAY
NEDĚLE = zápas (fotbal/volejbal)

Poměrně často to proměňuji, protože se mění dny zápasů, regenerace je odlišná atd. Takže např. vyměním běhání za tenis/jeden ze dnů volna naplním tréninkem/vypustím workout po běhání/vypustím běhání a jen dám workout…
Snažím se co nejvíce poslouchat vlastní tělo a podle toho přizpůsobit tréninkovou zátěž a vyhnout se případným zraněním z přetrénovanosti.

Nakonec to vždy vyjde na 5-6 tréninkových dní, což při životě normálního smrtelníka, který (zatím) studuje, pracuje, hraje na hudební nástroj každý den a spoustu dalších, je celkem záhul. Mně to však vyhovuje a mám to takhle rád! Jinak bych to samozřejmě nedělal 🙂

Doufám, že se Vám článek líbil a budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu, nápad na téma článku či dotaz! Nezapomeňte také na to, že mám instagram účet, kam dávám věci ze života.

Mahalo, přátelé.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s