TALENTOVÉ ZKOUŠKY NA UK FTVS 1/2 – Sobota 23. 4. 2016

Po hodně náročném týdnu (spíše víkendu) jsem si naordinoval takový lehčí týden. Jak nadpis napovídá, zúčastnil jsem se talentových přijímacích zkoušek na Univerzitu Karlovu, konkrétně na fakultu Tělesné výchovy a sportu (z toho ta zkratka FTVS). Zažil jsem opět (ano, už jsem se tam hlásil cca před 2 lety 😀 ) spoustu srandy, parádně si zamakal, potkal skvělé lidi a vůbec si to celé moc užil.

Zkoušky se skládají ze 4 částí:

  • Sportovní hry
    • Basketbal
    • Volejbal
      • Odbíjení bagrem a prsty
      • Podání vrchem
  • Atletika
    • 100m
    • 1500m
  • Plavání (100m)
  • Gymnastika
    • Hrazda
    • Prostná (sestava na zemi)

 

SOBOTA 23. 4. 2016

Sobota byla ve znamení sportovních her a atletiky. Sportovní hry byly konané ve sportovní hale a atletika venku na stationu. Jelikož hlásili již dopředu, že nebude moc pěkné počasí (měl by přijít i sníh… ano, na konci dubna…), tak jsem se dobře vybavil na všechny varianty. To mi zaplnilo celou sportovní tašku. Batoh jsem měl zase plný jídla – prostě klasika 😀

Začátek sportovních her byl psán na 10:30, ale jelikož jsme byli obeznámení s tím, že se máme dostavit alespoň 30 minut před psaným začátkem na místo, jel jsem tam na 10:00. Ráno jsem se pěkně pořádně nasnídal, naplnil batoh jídlem, vzal připravenou tašku s vybavením a vyrazil. Hodina cesty MHD přede mnou. Do uší jsem si chtěl pustit něco motivačního a tak jsem zvolil veganského rapera Presenta. Jelikož jsem tam jel makat nejen za sebe, ale i za zvířata, Presento mi dokáže vždy dodat dávku zdravé naštvanosti a odhodlání, co se tohoto tématu týká! 🙂

9:55

Příchod do areálu FTVS. Jakmile jsem viděl své potenciální „soupeře“, ale hlavně kolegy/ně, které také baví sport, měl jsem úsměv na tváři a cítil se jako doma. Zastavil jsem se u fronty na prezentaci na atletiku. A! Zrovna odstartovali běh na 800m ženy. Tak jsem se pěkně díval, jak jim to jde a posouval se blíž ke stolku s prezenčkou. Jelikož se lidi moc netvářili a něco si tam s pořadateli říkali, vyndal jsem si sluchátko, abych něco slyšel. Prý je skluz a bude to až za 10 minut. Hm, okej, aspoň se převle… Vždyť já mám mít sportovní hry! Proč stojím u oválu? Ech… taková moje zmatená klasika 😀 přidal jsem na kroku a šel do haly. Tam již nastoupení kolegové poslouchali pokyny hodnotících. Všichni oblečení. Stane se… zalezl jsem si tam do rohu, rychle se převlékl se snahou, nedělat moc velký hluk a přitom poslouchal pokyny. Samozřejmě jsem nebyl jediný, kdo přišel pozdě, takže pohodička 🙂 Konečně si nás začali volat na prezenčku. Pak jsme se měli rozdělit do dvou skupin. Počkat… jak mám vědět v jaké jsem skupině? Zeptal jsem se pár kolegů a ti nevěděli, jak to vysvětlit. Tak jsem musel zajít za hodnotícími: „Jste ve skupině na volejbal…“, bylo mi sděleno. Okej.

Volejbal se sestával z odbíjení prsty a bagrem a pak z podání. Jelikož odbíjení probíhá ve dvou, každý jsme dostali parťáka. Já dostal shodou okolností taky Petra. Měl asi o 20 kg víc a biceps jak já hlavu, no proč ne… 😀 pokecali jsme, seznámili se a sledovali ostatní. Jak volejbalisty, tak i basketbalistky. Když jsme přišli na řadu odbíjení, docela nám to šlo. Snažil jsem se dělat techniku a správně odbíjet, tzn. aby pohyb šel od nohou a co nejpřesněji na parťáka. Také aby šlo odbití dostatečně vysoko. Byl jsem lepší než kolega, což je vždy dobré znamení. Tak! První úkol za mnou. Jde se na podání.
U podání byl problém, že jsem neměl vůbec prostor ani na udělání menšího rozeběhu, takže všechno z místa. Nic moc pocit. Na druhou stranu se mi to podařilo poměrně dobře. Tím byl volejbal u konce.

Basketbal se sestával ze cvičení, kde hráč vybíhá z jednoho rohu, kde byl na židli položený míč, dribloval s ním a dvojtaktem zakončoval na koš. Pak míč přihrál kolegovi za onou židlí a běžel k druhému rohu, odkud dělal to samé. Z každého rohu 3x. Zní to lehce, že? Ale háček je v tom, že zleva driblujete levou a zakončujete jako levák a zprava driblujete pravou a zakončujete jako pravák. Zkuste si to a uvidíte, jak vám to dá zabrat na koordinaci pohybu. Není to jen fyzické cvičení, ale hodně psychické na změnu stran. Toto cvičení jsem zvládl dost dobře. Všechny dvojtakty byly správné, zakončoval jsem vždy správnou rukou a pouze jednou jsem neproměnil koš. Vše bylo však plynulé a s dostatečnou jistotou. Správně technicky to dělalo jen pár kolegů, jinak všichni si pletli ruce, nohy, dělali kroky apod. No a sportovní hry byly za mnou. 1/4 DONE.
Na konci jsem se dozvěděl hodnocení. Volejbal 42/50 a basketbal 29/50. Za volejbal jsem velmi spokojený, ale s basketbalem musím nesouhlasit. Na alespoň 35-40 bodů jsem to měl… nedá se nic dělat, musím brát co je. Sportovní hry tedy 72/100.

12:00 – 15:00

Po sportovních hrách jsem měl čas do 16:00 (resp. 15:30) kdy měla začít atletika. Jídlo jsem měl s sebou a tak jsem si řekl, že zafandím kolegům na atletice. Sedl jsem si na lavičku a čekal, než bude nějaký závod. Mezitím se tam snažil o běh evidentně handicapovaný mladík, který měl svou mentorku. Ta mu radila, běhala s ním a tak všemožně ho připravovala. Řekl jsem si, že si tam asi přišli zatrénovat, co by tam taky jiného dělali. Přišel start mužů a žen na 1000m. Nevím, na jaký obor se hlásili, ale hlavně chlapi (bylo jich jen 5) nevypadali jako sportovci. Jeden to sotva doběhl. Kdo ví, co byli zač! Ženy byly o mnoho zajímavější – jak už to v životě bývá… 😀 Mezi tou cca 25 členou skupinkou se nacházely všechny druhy – hubené/oplácané, vysportované/nevysportované, prsaté/ploché, no snad všechny 😀 Co mě překvapilo nejvíce, bylo to, že jako třetí doběhla žena, do které bych to ani za nic neřekl. Taková ženská krev a mlíko (skoro jak z Oktoberfestu)  to natřela atletickým laňkám. Krásná ukázka toho, jak zdání klame! 😉

Po nich k mému údivu pořadatel zahlásal do mikrofonu, že budou běžet 1000m handicapovaní uchazeči… Ehm, prosím? Jak jako běhat… ty bláho. Spojilo se mi to dohromady. Na startovní čáru se přesunul mladík, který se tam před tím připravoval. „Tak proto tady jsi. Wow!“, řekl jsem si. Připojil se k němu ještě jeden, který byl jednonohý a pohyboval se pomocí berlí a paní na vozíčku. Závod byl odstartován. Všichni vyrazili kupředu vstříc 1000 metrové vzdálenosti. Paní na vozíčku měla samozřejmě výhodu kol, takže byla nejrychlejší, ale i tak… neuvěřitelný respekt všem. Snažil jsem se je alespoň povzbudit, protože si to zasloužili. Všichni dorazili do cíle. Já byl zase jednou obohacen o skvělý zážitek. Člověk tohle občas potřebuje, aby si uvědomil, jaké štěstí vlastně má, že je tam, kde je a oplývá zdravím, které mu v ničem nebrání. Patří jim ne jen dík, ale také úcta, že se nevzdali a navzdory nepříznivé situaci si jdou za tím, co chtějí 🙂 hlavně nekoukají na to, jak na ně hledí ostatní, i když se jim třeba posmívají, nebo je srážejí tím, že oni neběhají stylově správně a vypadá to na první pohled zábavně atd. Pro mě jsou to velcí hrdinové.

15:15

Už mi začínala být zima a hlavně jsem se chtěl pěkně prohřát, abych byl připraven na sprint. Tak jsem se šel rozběhat, procvičit abecedu (tu běžeckou :D), lehce protáhnout, zmobilizovat a tak. Pak mě přišel podpořit na závody kamarád, takže jsme pokecali a já se pěkně odreagoval. Mimo jiné mi přinesl hodinky se stopkami… ano. Připravil jsem si věci tak pečlivě, že jsem si zapomněl stopky na 1500m! Normálka 😀 Vyhlásila se prezenčka. Říkal jsem si, že to chvíli počká, ale pak když už jsem seděl na lavičce jen já, jsem se přeci jen šel zařadit. Byli jsme rozděleni na 3 party – ženy a 2 party můžu. Začla se číst jména a někteří začli přebíhat do té druhé skupiny, ale jelikož jsem poznával spoustu tváří ze skupiny na sportovní hry, tak jsem byl celkem klidný. Zaznělo poslední jméno a nebylo mé… sakra, zase špatně… tak jsem zaběhl k pořadatelce, která dělala prezenčku druhé skupině. Tam již nikdo nestál, protože byli všichni hotoví, měli svá čísla a šli se připravovat. Poprosil jsem s omluvou o číslo, byl jsem nazván exotem a šel se připravit. Jak říkám, prostě klasický já 😀

16:00

Následovaly běhy na 100m. Já byl zařazen do nějakého 7. běhu. Ani jsem se nenadál a šel jsem na řadu. Hlavu jsem měl nějak moc v oblacích a nebyl jsem úplně soustředěn. Prostě zvláštní pocit stát takhle na startu… připravil jsem si startovní blok, jak mi vyhovoval a byl ready. Start mi moc nevyšel a tak jsem ani nemohl využít své rychlosti na prvních 25-50 metrů, což byla škoda. Na rovinu říkám, že nejsem sprinter 😀 doběhl jsem jako poslední, což jsem očekával. Kamarád říkal, že jsme byli celkem rychlá skupinka, tak jsem si věřil na aspoň nějaký čas. No… nebyl nic moc. 13,62. Na to, že jsem si za celou přípravu nezaběhl ani jeden sprint, tak to není tak zlé no. Do limitu jsem se vešel a získal 4 body z 50. Yes! 😀

Chvíli po 100m následovalo 1500m. Jako první zase běžely ženy (svých 800m) a pak my. Byli jsme rozděleni do 3 běhů. Já byl přidělen do běhu č. 2. „Hele… já jsem na správném stanovišti.“, pomyslel jsem si. Hezky! Dneska po 1. 😀 1500m jsem docela trénoval (i když s 2 měsíční pauzou kvůli státnicím). Můj cíl byl pod 5:30. Běželo se mi opravdu parádně, to musím uznat! Doběhl jsem v čase 5:28, což byl mimochodem můj osobní rekord (OR)!!! Byl jsem spokojen. Měl jsem ještě rezervu na prvním i druhém kole, kde jsem mohl běžet rychleji, takže velká spokojenost! Sice jen za 7 bodů, ale zase tolik jsem to netrénoval. Ehm… vlastně já tak nějak skoro nic tolik netrénoval 😀 Atletika tedy 11/100. Vypadá to slabě, ale já jsem spokojen.

17:45 – 19:00

Konec prvního dne talentovek! Odcházím se vztyčenou hlavou a dobrým pocitem. Kamarád mě hodil autem skoro až domů, tak jsem měl cestu zkrácenou o cca 20 minut v MHD, což vždy potěší 🙂

19:00 – 20:00

Hodinový strečink, vybalování, sdělování zážitků rodině.

20:00

VEČEŘE! Tělo si žádalo pořádný dlabanec, tak jsem mu ho dopřál.

Poté už jen relax a v 10 spát, protože v neděli již v 7:30 na plaveckém stadionu. Řádně zregenerovat a v neděli si jít pro OR z plavání 😉

Snad se Vám článek líbil a alespoň trochu vám ukázal, jak to na takových talentovkách probíhá. Trochu se mi článek natáhl, protože jsem chtěl zmínit opravdu vše, co jsem cítil a zažil. Kvůli tomu nechám článek o dalším dnu talentovek na samostatný článek.

Mějte se báječně!
P. V.

Zanechat Odpověď

