PRAGUE EYE CONTACT

V sobotu 7. 5. 2016 byl v Praze pořádán již druhý ročník Prague Eye Contact (Zde je odkaz na video z minulého roku). Tato událost byla založena na Facebooku a díky tomu jsem se k tomu také dostal – jedna z mála věcí, pro které je dobré Facebook mít! Absolutně jsem netušil, že nějaká takováhle událost v Praze bude, nikdo mě nepozval, prostě si to ke mně našlo cestu 🙂 jednou jsem takhle projížděl příspěvky a uviděl, že se někdo z mých přátel chce zúčastnit této události. Název mě zaujal natolik, že jsem danou událost rozklikl a přečetl si, co přesně se bude dít. Hned jsem věděl, že se zúčastním!

1

O co gou?

Jednalo se o prostou věc, která je lehce odvoditelná z názvu celé akce. Šlo o to, sdílet s úplně cizím člověkem oční kontakt. Myšlenka byla cca 1 minutu se dívat navzájem do očí a pak si sdělit pocity, třeba se představit atd. Prostě přijít na místo události (Staroměstské náměstí), sednout si na vlastní donesenou deku (či jen na zem) a čekat, až někdo přijde a sdílí se mnou oční kontakt. Pro opozdilce – což jsem byl já 😀 – byla možnost postupně si přisedávat k sedícím lidem.

Myšlenka je to úplně skvělá. Zkuste si odpovědět na otázku, kdy naposled jste si s někým několik minut hleděli jen do očí, aniž byste cokoliv řekli? Já pouze s bývalou přítelkyní, díky které jsem mohl zažít skvělý a nezapomenutelný zážitek, který dodnes nemohu pochopit. Snažil jsem se to několika lidem popsat, ale ani trochu jsem se nepřiblížil tomu, co jsem cítil. Opravdu zvláštní záležitost 🙂
Lidé se dnes na sebe skoro ani nepodívají, když se míjejí, nebo sedí naproti sobě v metru/tramvaji/autobuse/vlaku. Schválně si vyzkoušejte v takové situaci jedno cvičení. Zkuste s ostatními v daném dopravním prostředku navázat oční kontakt. Uvidíte, že drtivá většina rychle ucukne, či po chvíli skloní pohled zpět k telefonu nebo k najednou velice zajímavému plakátu s reklamou… 🙂 Chce to nutnou dávku odvahy a tréninku pro udržení takového kontaktu a nevyhýbání se mu – tímto bych chtěl poděkovat jedné osobě z této události, se kterou jsem přesně toto probíral. Pokud to čte, zdravím a děkuji za super setkání 🙂

2

Osobní pohled/názor

Počasí vyšlo perfektně, to se musí uznat. Přes 20 °C, slunečno, slabý příjemný větřík – idylka! Bohužel se mi nepodařilo dorazit přímo na začátek akce, ale o hodinu později (akce byla psaná od 15:00 do 17:00, tudíž v 16:00). Byl jsem limitován časem, neboť jsem měl lístek do O2 areny na Hanze Zimmera od 20:00 (ZDE je odkaz na report) a jelikož jsem šel z tréninku, měl plno věcí s sebou a potřeboval se stavit doma. Takže jsem měl něco málo přes hodinku. Byl bych tam klidně déle, kdybych mohl!
Na místě již bylo plno lidí a tak jsme s kamarádem šli na okraj a rozhodovali se, ke komu půjdeme jako první. Bylo hodně plno a tak bylo třeba pozorně sledovat, kde je volno. Co mě už na první pocit překvapilo bylo to, že většina lidí si v podstatě jen povídala a koukala do očí. Já očekával, že to bude spíše oční kontakt, než debatní kroužek… hm.
Uvolnilo se místo u jedné slečny, tak jsem do neváhal a šel. Představil jsem se a snažil se navázat oční kontakt. Nevím, čím to bylo (možná tím sluníčkem), ale mrkala asi 2x za vteřinu, takže jsem absolutně nemohl navázat oční kontakt. Spíše jsme si jen pokecali a já šel dál. Avšak každý nový potkaný člověk je nová zkušenost a to nikdy neodmítám 🙂
Viděl jsem volné místo u další slečny, tak šup tam. Zde už byl oční kontakt v pořádku, ale nějak mi v té situaci bylo divné nemluvit a jen koukat, když všichni okolo mluví… byly chvíle, kdy jsme nemluvili a jen koukali, ale těch bylo méně. Škoda, pomyslel jsem si. Přišel jsem sdílet hlavně oční kontakt a nějak jsem nemohl jen tak sedět a koukat… Příjemně jsme však pokecali a já šel dál – této osobě děkuji za to, že jsem si u ní mohl nechat své věci a netahat je všude s sebou 😉

Celkově jsem stihl navštívit 6 lidí – 5 žen a 1 muže. Sice to nebylo to, co jsem očekával (ha, zase ta očekávání, ze kterých plynou zklamání… 😀 ), ale byl jsem rád, že jsem šel. Možná by to chtělo více organizovat a stanovit nějaká menší pravidla. Třeba cca několik minut jen sdílet oční kontakt a pak si pohovořit o pocitech, představit se a tak. Já to opravdu spíše vnímal jako takový speed dating. Na druhou stranu jsem tam pohovořil se super lidmi a bylo to velice příjemné 🙂 Nikdo mě neodmítl jen proto, že jsem se mu třeba vzhledově nelíbil či tak něco. Všichni byli velice otevření. Byla tam opravdu hezká atmosféra a čistá energie proudila všude kolem. Příští rok bych chtěl jít znovu a pro tentokrát dbát více na oční kontakt.

Doufám, že to má hlavu a patu – psal jsem to o pauzách mezi třetinami zápasu MS ledního hokeje Česko : Švédsko 😀 ODBOČKA krásně otočili výsledek z 0:2 na 4:2 a tím nás posunuli do vedoucí pozice v tabulce. Perfektní práce, hoši!
A vy čtenáři, mějte se krásně a užívejte první nádherné jarní dny 🙂

P. V.

 

2 komentáře: „PRAGUE EYE CONTACT

Zanechat Odpověď

