HANS ZIMMER – LIVE TOUR 2016 – PRAHA

Minulá sobota (7. 5.) pro mě byla opravdu náročná. Ale náročná krásným způsobem 🙂 od 13 hodin jsem byl na tréninku Vegan Sport Club (report z události bude brzy), poté od 16 hodin na Prague Eye Contact (Report z události zde) a od 20 hodin začínal v O2 aréně koncert Hanze Zimmera. Až moc super událostí do jednoho dne. Těžko se to vstřebává takhle najednou. Musím uznat, že rčení dobrého po málu tento případ úplně vystihuje.

Hanz Zimmer je velká persona filmové hudby. Jeho soundtracky doprovází spoustu světoznámých filmů a nutno podotknout, že soundtracky jsou to opravdu exkluzivní. Jakmile jsme zjistili, že přijede k nám do Prahy, neváhali jsme s bráchou ani chvíli. Šlo s námi také ještě dost kamarádů. Tátovi jsme darovali lístek k Vánocům, protože tohle by si neměl nechat ujít – naše rodina je poměrně dobře hudebně vzdělaná 😉 a natěšenost už byla ve chvíli, kdy jsme lístky objednali. Podotýkám, že to bylo půl roku před datem uskutečnění. A najednou to bylo tady… ten čas šíleně letí.

Já s tátou jsme dorazili ve 19:30 před O2 arenu, kde už brácha čekal s ostatními přáteli ve frontě. No… říct, že lidí tam bylo celkem hodně, je slabé. Nikdy jsem asi tolik lidí najednou na jednom místě neviděl! 😀 Fronta celkem odsýpala a tak jsme se bezproblémů dostali dovnitř. Tedy kromě otce, který zapomněl, že má u sebe ve věcech nůž a tudíž si ho musel jít někam uložit a až pak byl vpuštěn. Když už ne já (nebo brácha), tak otec ztropí nějakou kravinu… prostě klasika 😀
Na místa jsme se dostali bez problémů a pohodlně se usadili – sedadla pohodlná moc nebyla, ale to nehrálo roli. Dvacátá hodina už byla několik minut pryč a hromada lidí ještě stále pochodovala po hale a hledala svoje místa. Docela mě to iritovalo, když si vezmu, že to měl být koncert a na to, aby mi někdo takhle rušil požitek z hudby rozhodně nejsem zvyklý. Nehledě na to, že je krásně vidět, jak je lidem úplně jedno, jestli jdou pozdě… prostě si pohodlně vykračují a na ostatní nehledí. Koncert byl nakonec právě kvůli takovýmto lidem posunut o 20 minut. Inu, lepší než aby koncert tito lidé narušovali v průběhu, pomyslel jsem si.

Z repráků se neslo hlášení, že koncert bude mít 20 minutovou přestávku, nesmíme během koncertu fotit, ani nahrávat a měli bychom vypnout své mobilní telefony. Takže nemůžu fotit, ani nahrávat… škoda – to je také důvod, proč tu žádné fotky neuvidíte 😦 Světla pohasla a koncert začal. Samozřejmě první co lidé udělali, bylo, že vytáhli telefony a fotili a nahrávali. Jak kdyby nikdo nic neřekl. Na druhou stranu jsem nechápal, proč nefotit a nenatáčet bez blesku. Komu to vadí? Nevím. Ale stejně jsem žádné záznamy nepořizoval.
Začátek vystoupení se skládal z postupného připojování jednotlivých hráčů Zimmerovy přivezené kapely do úvodní skladby. Na úvod, moc hezké! Počkat… vždyť by tu měl být ČNSO (Český národní symfonický orchestr), ne? Když začali hrát druhou skladbu, začal jsem být lehce nesvůj. V půlce druhé skladby se však najednou zvedla opona a odhalila tak symfonický orchestr i s docela početným sborem. Perfektně provedeno!! 🙂

První půlka koncertu byla naprosto famózní. Měl jsem asi 7x husí kůži po celém těle a prožíval jsem velké emoce. Neměl jsem slov. Zatím nejlepší koncert, na kterém jsem kdy byl – co se symfonické hudby týče. Wooooow!! Celou přestávku jsem probíral s bráchou, které super skladby by mohly (co mohly… měly!) zaznít v půlce druhé a snažil se urychlit čas, aby již začala. To jsem však nečekal, co přijde.
Druhá půlka začala a … vůbec mě to nechytlo. No, může se stát, pomyslel si. Byla to skladba, kterou jsem neznal a neoslovila mě. Normálka. Tak snad příští! Taky ne… Byl to jeden velký elektro hluk. Jen elektrické kytary, basa, bicí a melodie nikde. A skladby z filmů jako Pearl Harbor či Král Artuš a Inception v nedohlednu. Pohled na otce zacpávajícího si uši mě ujistil, že v tom nejsem sám. Co skladba, to hluk a nuda… Najednou se všichni začali zvedat a tleskat ve stoje. To je jako všechno? What the f*ck?! Vstal jsem a tleskal a hvízdal co to šlo, abych si vydobil alespoň přídavek v podobě skladby z Inception. Bez toho nemůže odejít… prostě nemůže! A taky naštěstí neodešel. Po chvíli se vrátili všichni zpět a zahráli onu skladbu. Aspoň, že tak. Avšak druhá půlka pro mě vyloženě zklamání. Velké zklamání. Bratr i otec to viděli stejně. Bylo by lepší, kdyby koncert skončil po první půlce a já šel domů absolutně nadšený. No, nedá se svítit.

Celkově musím uznat, že to byl dobrý koncert, který jsem si užil a rozhodně nelituji, že jsem šel. Za tu první část mi to doopravdy stálo 🙂 Show s efekty byla hodně vydařená, hudba bez chyb, jen repertoár v druhé půlce dost pokulhával. Ale věřím, že drtivá většina posluchačů byla odvařená i z té druhé půlky. Kdybych měl koncert ohodnotit, bylo by to asi 7/10. První půlka bezkonkurenčně 10/10 a druhá půlka 4/10. Aritmetickým průměrem mi tedy vychází ona sedmička.

Byl jste někdo na tomto koncertu také? Líbilo se Vám to, jaký na to máte názor, či jaké jsou vaše pocity?

Přeji krásný zbytek týdne! 🙂
P. V.

 

 

Zanechat Odpověď

