EUROVISION SONG CONTEST 2016

V sobotu 14. 5. bylo finále Eurovision Song Contest, které bylo také s českou účastí skvělé zpěvačky Gabriely Gunčíkové. Ta postoupila do finále a přepsala tak historii České Republiky, která nikdy neměla žádného umělce v této soutěži – tímto samozřejmě gratuluji! 🙂 finále jsem nesledoval úplně celé, ale zpětně jsem si pustil všechna vystoupení, která jsem neviděl a udělal si obrázek o jednotlivých umělcích a především jejich výkonu ve finále, protože primárně se hodnotí právě výkon – tedy alespoň by měl…

Hodnocení a výsledky

Po všech vystoupeních následovalo hodnocení odborných porot ze všech 42 zemí. Sledoval jsem to live, ale po 20. zemi jsem přenos vypl a šel radši spát, protože „odborné“ poroty dávaly body absolutně nesmyslně… Spánek byl daleko lépe investovaný čas, to musím uznat.

Výsledky
Tabulka výsledků po udělení bodů od „odborné“ poroty

Podle toho, co vybraní porotci ze zemí při udělování bodů říkali, to vypadalo spíš jako dávání bodů zemím, se kterými má daná země dobré vztahy… Takový sněm Europoslanců. Je to velice subjektivní záležitost, nicméně odborná porota by měla poznat, které vystoupení bylo kvalitní po stránce zpěvu i po stránce efektů, pohybu na podiu, výrazu atd. To se však ve výsledných pozicích jednotlivých umělců neprokázalo jako pravdivé.

Musím jednoznačně nesouhlasit s postavením hned několika zemí. Francie na třetím místě být rozhodně neměla (dost průměrný výkon), Švédsko se 122 body (asi výsměch, protože chlápek v podstatě neuměl zpívat a byl jeden z nejhorších, ne-li úplně nejhorší), Itálie (hodně podprůměrný výkon) a mohl bych pokračovat hodně dlouho. Nicméně největším překvapením pro mě bylo ono Švédsko, že se umístilo takhle vysoko a pak Polsko. Polák měl pro mě jednu z nejlepších písniček a skvělý hlas. Sice se trochu na začátku hledal, ale pak to vystřihl naprosto perfektně! A dostal celých… 7 bodů?! Docela hnus velebnosti, jdu blejt.

Výsledky2.png
Konečná tabulka výsledků

Po přičtení hlasů od lidí se tabulka hodně změnila a byla o hodně blíž pravdě. Kromě Švédska, Francie a Itálie, kteří díky silné podpoře poroty byli hodně vysoko – nezaslouženě.
Co se týká výherkyně z Ukrajiny, tak musím souhlasit. Její písnička byla o Krymu. Pro mě obrovský příliv emocí, super text, výborně zazpívaná, pěkné efekty… celkově hodně vyrovnaný a hodně dobrý výkon. Rozhodně do toho dala nejvíce emocí ze všech a konec byl vskutku… no husí kůži mám ještě teď 🙂
Druhá Australanka byla úplně bezchybná a vynikající, takže kdyby vyhrála ona, nikdo by se nemohl ničemu divit.
Česká Republika se moc vysoko neumístila, ale poslední nebyla! 😀 Gabča to zazpívala hezky, jen škoda že v závěru šla hodně vysoko, nedoladila to a to jí dost posunulo dolů, řekl bych. Každopádně je to pro nás velký úspěch a musím říct, že ostudu vůbec neudělala – na to tam byli jiní – ba naopak ukázala, co v ní je (a že tam toho má ještě mnohem více)!! Je to skvělá zpěvačka 🙂

Zde přidávám odkazy na vystoupení, která řadím mezi ta nejlepší:

Toť moje zhodnocení Eurovision Song Contest, která není vůbec špatná – hodnocení poroty pro tentokrát vynechme. Drtivá většina písniček byla dost kvalitních a u většiny jsem měl i husí kůži. Jsem rád, že jsem finále slyšel a příště si na to snad také udělám čas.

Kdo z Vás jste Eurovizi sledoval a jaký na ní máte názor? Budu rád za jakýkoliv 🙂

Mějte se fajn!
P. V.

 

 

 

 

Zanechat Odpověď

