SUSTANABILITY DAY, PRAHA 12. 6. 2016

V Praze se konala událost nazvaná Sustanability day, která byla zaměřená na rozvinutí eko-friendly scény v Praze a nejen v Praze, jelikož se mohl přijít podívat kdokoliv a přivézt si zpět domů spoustu vědomostí a nápadů, jak začít žít více ekologicky, chcete-li udržitelně.

Událost se konala v Radlické kulturní sportovně, která se nachází na Smíchově, konkrétně přímo u metra Anděl. Nikdy jsem tam nebyl, takže jsem se těšil, že poznám nové místo. Samozřejmě jsem netrefil vlez hned napoprvé, protože jsem myslel, že bude někde jinde, takže jsem se musel vracet zpět #classic. U vstupu čekala 2 auta na elektrický pohon – Tesla a Volkswagen. Bylo to poprvé, co jsem měl tu čest vidět Teslu na vlastní oči a musím uznat, že je to moc pěkné auto. Velký tablet v interiéru místo palubní desky vypadá jak ze sci-fi filmu. Pár stánků se nacházelo ještě venku před vchodem. Jako první stánek byl stánek REKOLA. Známý a super projekt btw! Dále byly stánky s veganským papáním, ale jelikož jsem byl poměrně krátce po snídani, tak jsem neměl hlad. Po domluveném setkání s kamarádem, který však držel tácek s nějakými dobrotami, jsem dostal chuť. Do oka mi padl stánek se zmrzlinou, tak jsem zamířil k němu, ale zarazil mě hlas, který volal moji přezdívku. Hm, kdo to, co to? K velkému překvapení to byl kamarád, kterého jsem docela dlouho neviděl. Byl ve stánku vedle. Chvíli jsme pokecali a ukecal mě na jejich tofu sladký citronový dort. Musím uznat, že volba to nebyla špatná, ale znám lepší! Zmrzlina tedy musela počkat.

Společně s tofu dortem a kamarádem jsme se vydali dovnitř. Bylo to poměrně pěkně udělané, spousta stánků nabízející spoustu různých věcí, od oblečení, po kompostéry. Co se mi líbilo, tak byl stánek s věcmi vyráběnými pouze z konopí, – miluju konopí! Ne, nejsem zkuřka, ale miluju tu rostlinu jako takovou – ale bohužel si nepamatuji jméno, ups. Stane se. Dále se mi moc líbil stánek s dorty. S kamarádem jsme tam vyzkoušeli skoro všechny! Byly vynikající a rozhodně nejlepší byl kávový dort. Ten mě opravdu dostal ❤

IMG_20160612_114519
Naprosto famózní kávový dort

Další skvělý stánek byl KOKOZA a když už tam byli, tak jsem se jich taky plánoval zeptat na pár věci. Jenže tam měli poměrně narváno a tak jsem to odložil na potom. Co mě hodně zaujalo bylo nějaké udělátko do vodovodní baterie, které šetřilo až 70% odtékající vody při mytí nádobí apod. Pán to tam vysvětloval, ale já moc nechápal, čím to, takže se určitě hodlám podívat na jejich WEB a prošetřit, o co gou. Prý to používá třeba Národní divadlo apod. a šetří to spoustu vody.
Byl tam samozřejmě i stánek BEZOBALU, kde jsem pozdravil své známé kolegy. Bezobalu nemohl na této akci chybět ani náhodou. Já sám si nedokážu bez nich představit své nákupy potravin 🙂

Jelikož jsme to prošli celé, tak jsem si chtěl dát něco studeného k pití – bylo poměrně teplo. Když jsem se postavil k baru, který tam byl, tak jsem si periferně všiml člověka, který se opíral hlavou o stůl a vypadal, že je dost unavený a chce si odpočinout. Nedával jsem tomu moc pozornosti. Najednou ale vidím, jak ona osoba z lavičky bezvládně padá rovnou na zem na hlavu. Nebylo proč váhat a šel jsem k němu. Dostal jsem ho do normální polohy, kamarádovi řekl ať mu zvedne nohy (pro dostání krve zpět do mozku) a snažil se ho dostat k vědomí. Šlo to poměrně snadno a probral se rychle. Na otázku, jestli má nějaké problémy (epilepsii atd.) řekl, že ne, takže jen omdlel. Byl odřený na obličeji, na který spadl, ale nijak závratně a všechno ostatní v pohodě. Chvíli si poležel, pak chtěl zvednout a odešel směr záchod. Řekl jsem si, že si taky odskočím a když jsem se vrátil, tak jsem ho viděl na lavičce. Chvíli jsem ho pozoroval a sem tam si sesedl z lavičky na zem, protože by jinak zase spadl. Evidentně ještě nebyl úplně fresh, tak jsme se dali do řeči. Byl tam sám, takže ho neměl kdo doprovázet. Tak nějak jsem cítil, že bychom s ním mohli s kamarádem pokecat, aby přišel na jiné myšlenky a dostal se z toho. Nakonec jsme kecali asi 45 minut a kvalitně 🙂 pak už vypadal lépe a tak jsme se zvedli a rozešli se. Každopádně dobrá zkušenost!
Já se šel ještě zeptat na pár věcí, které jsem potřeboval vědět ke stánku Kokoza, abych mohl rozjet kompostování i u sebe v bytě. Všechno mi bylo zodpovězeno, očuchal jsem si kompost, že opravdu nesmrdí a odešel velmi spokojený a nadšený to doma rozjet! S kamarádem jsme ještě navštívili přednáškový sál, kde probíhaly přednášky na různá témata a promítaly se, tuším, 2 dokumenty. Kvůli tomu jsem však nepřišel a tak jsme se měli k odchodu.

Pěkně strávené 2,5 hodiny s kamarádem a nově poznaným člověkem ve velmi příjemném prostředí. Všichni byli moc milí, dobrá energie proudila všude a jídlo bylo vynikající! Velice vydařená akce 🙂

S kým jsem se tam viděl a nevěděl o něm? 🙂 Pokud jste navštívili, jak se Vám to líbilo?

Krásný zbytek týdne!
P. V.

 

 

 

 

Zanechat Odpověď

