VEGAN NA UK FTVS TVS

Tento rok v dubnu jsem se zúčastnil talentových zkoušek na UK FTVS (Fakulta Tělesné Výchovy a Sportu) bakalářského kombinovaného studia, obor TVS (Tělovýchova a Sport) a psal jsem o tom článek rozdělený do dvou článků (ZDE + ZDE). Ze školy mi přišlo vyrozumění, že jsem se nedostal o nějakých 50 bodů, což není vůbec moc a byl jsem se sebou spokojený. Každopádně jsem tedy počítal s tím, že již nebudu student, jelikož jsem se pečlivě připravoval na státnice (článek najdete ZDE), které jsem měl v červnu, a nemělo to jiné východisko než úspěch 🙂 tak se také stalo a já měl tedy po škole. Jelikož jsem nepodával jinou přihlášku než na FTVS, kam mě tedy nevzali, jal jsem se hledat práci v oboru IT. Tu jsem našel a od září jsem začal pracovat na 3/4 úvazek v IT firmě. Zkrácený úvazek jsem si prozíravě vybral proto, abych měl čas si zvyknout na život pracujícího a nestudujícího člověka. Také proto, abych měl i přes to čas na své záliby a koníčky – tedy sport, hudbu a přátele. To jsem však netušil, co přijde dále.

Zhruba po měsíci od mého nástupu do zaměstnání, kdy jsem si už značně zvykl na celý ten režim pracujícího člověka, mi přišel ve středu 5. 10. ve večerních hodinách mail. Byl právě z fakulty FTVS, že snižují nároky pro přijetí studentů, já nároky splňuji a zda bych měl zájem o studium. „Ehm, what??!! Takže mé snažení se nakonec vyplatilo a já jsem z hodiny na hodinu student UK FTVS?!“, pomyslel jsem si. Jako dodatek byl, že v pátek 15. 10. již začíná výuka. „Ty bláho, to je hodně narychlo. Podaří se mi to skloubit s prací? Jaký je rozvrh? Stihnu si vše zařídit?“, běhalo mi hlavou. No zpráva to byla skvělá, ale vůbec mi nedocházelo, kolik času a úsilí to bude stát…

Příští víkend mě čeká zatím druhá část výuky. Musím říct, že ta první byla hodně náročná, protože ráno mít 90 minut úpolů (kdo neví, zkuste google 😉 ), v poledne 90 minut plavání a odpoledne 90 minut gymnastiky, je více než dost na jeden den průměrného člověka. Každopádně tohle je jedna část studia. Ta druhá – a horší – je samostudium, shánění učebnic, konzultace s vyučujícími, zařizování předmětů, zpracování domácích úkolů atd. Není to totiž tak, že do školy můžete kdykoliv a máte téměř prázdný kalendář. Vzhledem k mému zaměstnání (a to mám ještě skvělou klouzavou pracovní dobu) jsou mé časové možnosti dosti omezené a nemůžu si dělat, co se mi zamane. Když se to vezme, tak to není jako běžná škola, kde se učíte nějakou teorii k tomu, abyste napsali test a měli daný předmět hotový. V mém případě k tomu přihoďte ještě hodiny tréninku, abyste splnili praktické požadavky a teprve poté máte předmět hotový. A navíc to vše stíhat ve volném čase po práci. OK! CHALLENGE ACCEPTED!

Nerad bych, aby to vypadalo, že si stěžuji. To v žádném případě! Všechno to dělám dobrovolně a z vlastní iniciativy. Zajímá mě to a dělám to rád. Pouze je to hodně náročné a snažím se Vám zde ukázat, jak moc, abyste měli představu. Například, kdyby se někdo z Vás chystal udělat podobný krok do neznáma, jako já 🙂

PS: Jsem zvědavý, kolik je na mém oboru veganů. Třeba bych se zapsal do historie, jako první vegan, který se dostal na UK FTVS TVS! Haha 😀

Nestuduje někdo z Vás také FTVS stejný obor? Nebo i jiný obor? Pokud ano, ale také i pokud ne, tak…

Mějte se, jak uznáte za vhodné!
P. V.

 

 

Zanechat Odpověď

